برای بازدید از استانبول چند روز کافی است؟

۴ بازديد

برای بازدید از استانبول چند روز کافی است؟

تور استانبول  3 شب و4 روز برای بازدید از استانبول کافی است تا بتوانید برخی از جاذبه های اصلی شهر را ببینید. در این مدت زمان، می توانید از مسجد آبی، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ استانبول، و سایر جاذبه های محبوب دیدن کنید.

اگر زمان بیشتری دارید، می توانید از سایر جاذبه های استانبول نیز دیدن کنید، مانند:

  • جزیره پرا
  • مسجد سلیمانیه
  • موزه ایا صوفیا
  • موزه پرا
  • موزه نظامی
  • موزه کاخ دلماباغچه
  • کاخ ییلدیز
  • کاخ بی اوغلو
  • موزه مادام توسو
  • پارک گولهان
  • پارک ملی ییلدیریم کالجی
  • پارک ملی دلماباغچه
  • پارک ملی جنگل بلگراد

تور استانبول  4 شب و 5 روز به شما زمان بیشتری می دهد تا از این جاذبه ها دیدن کنید و همچنین می توانید از فعالیت های دیگری مانند خرید، غذا خوردن، و گردش در شهر لذت ببرید.

در نهایت، مدت زمان سفر به استانبول به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • علایق شما: اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را در استانبول بگذرانید تا بتوانید از موزه ها و مکان های تاریخی بیشتری دیدن کنید.
  • بودجه شما: سفر به استانبول می تواند گران باشد، بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است بخواهید زمان کمتری را در آنجا بگذرانید.
  • سرعت شما: اگر می خواهید با سرعت بیشتری سفر کنید، می توانید در مدت زمان کوتاه تری از استانبول دیدن کنید.

اگر می خواهید از استانبول بیشترین بهره را ببرید، تور استانبول 5  شب و 6 روز بهترین گزینه است. این مدت زمان به شما زمان کافی می دهد تا از جاذبه های اصلی شهر دیدن کنید و همچنین می توانید از فعالیت های دیگری مانند خرید، غذا خوردن، و گردش در شهر لذت ببرید.

و اگر فرصت کافی دارید به شما پیشنهاد تور استانبول 6 شب و 7 روز را میدهم . امیدوارم بتوانید از سفر خود لذت ببرید

 

HDR و Dolby Vision HDR چیست؟

۳ بازديد

HDR و Dolby Vision HDR چیست؟

پیش از آن که بخواهیم تفاوت این دو فناوری را برای شما توضیح بدهیم بهتر است بدانید که خود HDR چه معنایی دارد و چگونه به بهبود کیفیت تلویزیون کمک می‌کند. HDR مخفف High Dynamic Range یا گستره‌ی دینامیکی وسیع است، اما خود رنج دینامیکی چه معنایی دارد؟

رنج دینامیکی در هر تصویر یا محتوایی مربوط به بخش سایه و روشن‌های محتوا و همچنین بالانس این دو قسمت با یکدیگر است. داینامیک رنج خوب یعنی در یک عکس یا فیلم باید نقاط تاریک به اندازه‌ی نقاط روشن جزئیات داشته باشند و فوکوس به روی قسمت روشن نباید باعث شود که قسمت تیره محتوا بدون جزئیات بماند.

به بیان ساده داشتن بالانس بین بخش‌های تیره و روشن یک تصویر یا فیلم یعنی رنج دینامیکی. اما رنج دینامیکی وسیع یا HDR چه معنایی دارد؟ رنج دینامیکی وسیع یعنی این که تصویر مورد نظر ما در قسمت‌های تیره و روشن جزئیات کافی داشته باشد و بتواند بالانس خوبی بین بخش‌های تیره و روشن تصویر برقرار کند. حالا این قابلیت چه کاری انجام می‌دهد؟ این ویژگی متناسب با هر محتوای در حال پخش رنج دینامیکی را تنظیم می‌کند تا کیفیت بسیار بهتری مقابل دیدگان شما قرار بگیرد.

برای مشاهده هزینه تلویزیون های HDR روی قیمت تلویزیون کلیک کنید.

مقایسه بودن و نبودن قابلیت HDR

  1. پس حالا چه تفاوتی بین HDR و Dolby Vision HDR وجود دارد؟ قابلیت HDR ثابت است و در ابتدای پخش فیلم HDR یک نوع بهبود مشخص را به روی فیلم اعمال می‌کند. در واقع این بهبود در رنگ‌ها، نور و همچنین افزایش جزئیات اتفاق می‌افتد و در طول کل فیلم یکسان و ثابت است و هیچ تغییری نمی‌کند. Dolby Vision HDR اما حالت تطبیقی دارد و این رنج دینامیکی را فریم به فریم تغییر می‌دهد تا بهترین حالت ممکن برای هر صحنه ممکن اتفاق بیفتد.
  2. در واقع این قابلیت DV HDR لحظه به لحظه‌ی فیلم را بهبود می‌بخشد و نور بندی و رنگ بندی یکسانی را برای کل فیلم اعمال نمی‌کند. پس به عنوان جمع بندی باید بگوییم که قطعا بهتر است تلویزیون شما از قابلیت HDR پشتیبانی کند، البته که فیلم در حال پخش نیز باید HDR باشد. از بین HDR و DV HDR نیز قطعا قابلیت Dolby Vision HDR عملکرد بهتری دارد و ویدئوهای چشم نوازتری را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

منبع

خدمات ویژه قطارهای 5 ستاره فدک

۴ بازديد

با کلاس ها و خدمات ویژه قطارهای 5 ستاره فدک آشنا شوید

قطارهای پنج ستاره فدک اولین قطار پنج ستاره ایرانی، از سال 1394 با ورود به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور و ارائه خدمات در سطح خدمات شرکت‌های هوایی روز دنیا، استانداردهای سیستم حمل و نقل ریلی را در کشور افزایش داد. این شرکت همواره سعی بر بهبود خدمات خود جهت ارائه سفری راحت، ایمن و لوکس را دارد.

 

کلاس های سفر قطار 5 ستاره فدک

قطار پنج ستاره فدک در سه کلاس مختلف به مسافران خود خدمات دهی می کند:

کلاس بیزینس

کلاس اکونومی

کلاس عصرانه

تمامی کلاس ها در کوپه های مدرن یکسان هستند و ارائه برخی خدمات باعث تفاوت آن ها می شود. مسافران می توانند با توجه به نیاز و بودجه سفرشان هر کدام از آن ها را انتخاب کنند.

 

خدمات ویژه ارائه شده در قطار 5 ستاره فدک

قطارهای لوکس فدک امکانات بسیار کاملی را برای یک سفر ایمن، راحت و خاطره انگیز در اختیار دارند. مسافران با هر کلاس سفر می توانند با خیال راحت و آسایش کامل از این قطار استفاده کنند. از جمله امکانات ارائه شده در این قطارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر

تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران

طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران

قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان

قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت

تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران

سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز

امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران

امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری

طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)

ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران

سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی

سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر

سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم

ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

 

شرایط تور اروپا

۳ بازديد

شرایط تور اروپا

به علت مراحل سخت دریافت ویزای شینگن و سفر به کشور های اروپایی، اکثر مسافران تعطیلات خود را معمولاً با سفر به کشور‌هایی نظیر دبی، ترکیه و کشور‌های جنوب شرق آسیا به پایان می‌برند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با تور سفر کنند و این مراحل را به عهده آژانس برگزار کننده تور بسپارند. اما خوب است قبل از هر اقدامی پیش از اخذ ویزا، درباره شرایط تور اروپا و دریافت ویزای شینگن این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

  • ویزای شینگن چیست؟

سایت معتبر ویکی پدیا شینگن را اینگونه معنی می‌کند: به قوانینی گفته می‌شود که توسط اتحادیه اروپا تعیین و در حوزه شینگن و دیگر اعضای اتحادیه اروپا اعمال می‎شود. منطقه شینگن ۲۶ کشور را شامل می‌شود. ( ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس می‌شود.) این قوانین می‌گوید اگر فردی غیر اروپایی بخواهد به این کشور ها وارد شود باید این نوع ویزا را دریافت کند. کشورهای بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی هنوز عضو شینگن نیستند، اما قوانین ویزای آن ها بر اساس قوانین ویزای شینگن است. ویزای عادی شینگن به چهار نوع C, B، A و D تقسیم می‌شود که بستگی اهداف سفر شما دارد.

 

  • مدارک لازم برای ویزای شینگن کدام است؟

    شرایط تور اروپا در کشور‌هایی که جزو اتحادیه هستند، نسبت به اهداف خود در حوزه گردشگری، متفاوت است. بعضی کشورها مانند پرتغال در حال حاضر خدمات کنسولی در ایران ندارند و بعضی کشور‌ها نظیر اسپانیا، برای اعطای ویزای توریستی سخت‌ گیری‌ های بیشتری دارند؛ اما با دریافت ویزای شینگن از هرکدام از کشور‌ها، می‌توانید به سایر کشور‌های حوزه شینگن هم سفر کنید.
    در این مورد این نکته را بدانید که: ورود شما باید به کشور صادر کننده ویزا باشد و اقامت شما در هر کشور‌‌ دیگر، نباید بیشتر از اقامت در کشور صادر کننده ویزا باشد.

منبع : تور اروپا